Ga direct naar de inhoud
  • Ontdek
  • Bezoek
  • Zien en doen
  • Collectie
  • Over ons
  • English
  • Ontdek
  • Bezoek
  • Zien en doen
  • Collectie
  • Over ons
  • English

Veelgestelde vragen

Wil je weten wanneer wij open zijn? Of je hond mee naar binnen mag en of we wifi hebben? Vind hier de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Wanneer is het museum geopend?
Het Mariniersmuseum is van dinsdag t/m zondag geopend van 09.30 tot 17.00 uur. Tijdens de officiële schoolvakanties van regio Midden zijn wij ook op maandag geopend (van 09.30 tot 17.00 uur).
Hoe kan ik mijn ticket annuleren/omboeken?
Omboeken /annuleren Heeft u een ticket met tijdslot gekocht en komt de tijd toch niet uit. U kunt dan eenvoudig uw ticket omboeken via https://tickets.mariniersmuseum.nl/nl/ticketsupport Evenementen tickets Heeft u een evenemententicket (zoals de pakjesboot, wereldhavendagen ect.) dan kan u deze alleen omboeken voor de dag van het evenement. Wij kunnen geen restitutie verlenen aan niet gebruikte tickets.  
Is het museum geschikt voor kinderen?
Ja, het Mariniersmuseum is geschikt voor kinderen. Er is van alles te doen en te beleven. We hebben zelfs het ‘Kidsproof’ keurmerk van de Museumkids gekregen! En je kunt bij ons zelfs je verjaardagsfeestje vieren. Hoewel het een museum is met een militair onderwerp, is het geschikt voor alle leeftijden omdat er geen schokkende beelden getoond worden. Voor ‘Mariniers op Missie’ en de schietgame ‘Vuur!’ is de adviesleeftijd: 8+.
Zijn honden toegestaan in het museum?
Nee, honden (en andere huisdieren) zijn niet toegestaan in het museum. Uitzondering zijn natuurlijk hulp- en geleidehonden.
Mag ik mijn tas meenemen in het museum?
Alleen kleine tassen met zijn toegestaan in het museum (maximaal 25 x 25 x 25 cm). Overige tassen kun je in de garderobe achterlaten én er zijn gratis kluisjes beschikbaar.
Is eten en drinken toegestaan in het museum?
Om het museum schoon te houden en onze collectiestukken te beschermen is het niet toegestaan om te eten of drinken in onze museumzalen. Wel is onze workshopruimte De Kajuit beschikbaar om je zelf meegebrachte eten te nuttigen. Bijvoorbeeld tijdens een kinderfeestje eet je hier je meegebrachte taart of iets anders lekkers, mits je De Kajuit weer netjes achterlaat natuurlijk. Koffie en thee is verkrijgbaar in de hal van het museum.
Wat zijn de wachttijden voor de kassa?
In de meeste gevallen is het niet druk bij de kassa, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen. Tijdens weekenden en vakanties bijvoorbeeld, dan kan het op sommige tijdstippen iets drukker zijn. Maar wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk wordt geholpen!
Kan ik online mijn tickets bestellen?
Tickets voor het museum zijn verkrijgbaar bij de kassa van het museum. Wij verkopen online tickets via: https://tickets.mariniersmuseum.nl/nl/tickets Er zijn ook derde partijen die onze tickets verkopen.
Zijn er speciale voorzieningen voor mindervaliden? Baby’s en jonge kinderen?
Het Mariniersmuseum is goed toegankelijk en heeft faciliteiten voor mindervaliden. Alle verdiepingen zijn te bereiken met een lift. Daarnaast is er een invalidetoilet en er is ook een rolstoel aanwezig. Voor de ingang van het museum bevindt zich een invalideparkeerplaats. Begeleiders van rolstoelgebruikers hebben gratis toegang tot het museum. In het museum is ook een verschoningsruimte voor baby’s aanwezig.
Is er een garderobe/zijn er kluisjes aanwezig?
Ja, in het museum is een garderobe en er zijn gratis kluisjes waar je gebruik van kan maken.
Mag ik foto’s maken in het museum?
Uiteraard mag je foto’s maken in het museum, maar het is niet toegestaan foto- en filmopnamen te maken waarbij gebruik wordt gemaakt van een statief. Lampen en flitsapparatuur zijn niet toegestaan in de donkere ruimtes van het museum. In het museum hebben wij verschillende leuke plekken om foto’s te nemen; zo is er op de eerste etage een leuke Photobooth, waar je als marinier op de foto kan. En in de hal staat een echte Jeep, met een leuke tekst in neon op de achtergrond, waarin je ook leuke foto’s kunt nemen.
Is er wifi beschikbaar?
In het museum is helaas geen wifi beschikbaar.
Wat als ik op het laatste moment moet doorgeven dat mijn groep vertraagd is?
Mocht jouw groep onverhoopt vertraging hebben, dan vinden wij dat fijn om te weten. Neem in dat geval even telefonisch contact op met het museum via: 010 - 412 96 00. Zo kunnen wij bijvoorbeeld de rondleider op de hoogte brengen.
Hoe kan ik contact opnemen met het museum?
Dit kan telefonisch via 010 - 412 96 00 of per e-mail: info@mariniersmuseum.nl. Wil je ons iets opsturen per post? Stuur dit dan naar: Wijnhaven 7-13, 13011 WH Rotterdam.
  • Contact
  • Pers
  • Word vriend
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy en cookies
  • Disclaimer
Tickets
  • Volg social linksFacebook
  • Volg social linksInstagram
  • Volg social linksTwitter
  • Volg social linksLinkedin

Onderdeel van de Stichting Koninklijke Defensiemusea, ontdek ook de andere musea: